Księga przychodów i rozchodów
Małe i średnie przedsiębiorstwa w zdecydowanej większości decydują się na prowadzenie księgowości uproszczonej. Jedną z jej form jest podatkowa księga przychodów i rozchodów (w skrócie PKPiR). Zespół biura rachunkowego Rach-Mistrz przygotował dla swoich klientów szeroką ofertę usług księgowych, w tym prowadzenie księgi przychodów i rozchodów oraz ustalanie w oparciu o nią podstawy opodatkowania. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami współpracy.
Jaką formą rozliczenia jest księga przychodów i rozchodów?
Jak już wspomniano, księga przychodów i rozchodów to uproszczona forma księgowości. Do tej księgi wpisuje się wszystkie przychody, zakupy towarów, poniesione wydatki, różnice kursowe, a także koszty prowadzenia prac badawczo-rozwojowych. Na tej podstawie oblicza się dochód w danym okresie rozliczeniowym. Otrzymany wynik jest podstawą opodatkowania i na jego podstawie wylicza się kwotę należną do zapłaty dla właściwego dla danej firmy Urzędu Skarbowego.
Co wchodzi w zakres współpracy?
Nasze biuro rachunkowe oferuje klientom kompleksową współpracę. Oferta skierowana jest zarówno do doświadczonych przedsiębiorców, jak i do osób, które dopiero otwierają działalność gospodarczą. Współpraca przy prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów obejmuje m.in:
pomoc w otwarciu działalności gospodarczej
rejestrację zdarzeń gospodarczych w myśl przepisów Rozporządzenia o prowadzeniu PKPiR;
prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia firmy
przygotowywania zeznań rocznych PIT;
księgowanie różnic kursowych
obliczanie zaliczek na podatek dochodowy;
przygotowywanie dodatkowej dokumentacji
na podstawie indywidualnych ustaleń z klientem;